Huishoudelijk reglement 

Hoe gaan we om met het gebouw, faciliteiten én met elkaar? 

Op deze pagina vind je meer informatie over werken in dotNL, veiligheid, hygiëne, ruimtes & meer!

Algemeen

AFAS Rook- en Vapevrij

De AFAS Campus is rook- en vapevrij. Wij vragen aan jou, je collega's en je gasten om niet te roken/vapen op het terrein. Voor de parkeergarage (Storkstraat 14) is er ruimte om te roken. 

Fietsenstalling

Fietsenstalling zal tijdelijk in de parkeergarage zijn (Storkstraat14). Fietsers kunnen gebruik maken van de ingang aan de voorkant van de parkeergarage.  

Plattegronden dotNL

Bekijk hier de plattegronden van dotNL en laat je inspireren waar in het gebouw diverse faciliteiten zitten om jouw dag nog succesvoller te maken 🚀

Afbeeldingen dotNL

Mooie afbeeldingen van AFAS Campus en gebouw dotNL? Je vindt ze hier. Handig om te gebruiken wanneer je wilt communiceren over waar je zit.

Gedragcode

De AFAS Campus en in het bijzonder gebouw dotNL is dé plek waar AFAS Partners werken en samenkomen. Ook hier geldt de gedragcode waarmee we goed samenwerken bevorderen. 

Parkeren

Jij en je collega's parkeren de auto's comfortabel dichtbij in de parkeergare (Storkstraat 14) of onder het pand.

Digitale Veiligheid 😎

Alle gebruikers op de AFAS Campus maken gebruik van een endpoint security oplossing.

Door endpoint security te gebruiken, draag je bij aan de veiligheid van de hele AFAS Campus. Endpoint security is eenvoudig te installeren en te beheren, en biedt real-time bescherming en updates.

Het beschermt apparaten tegen malware, ransomware, phishing en andere cyberdreigingen die gegevens en privacy in gevaar kunnen brengen.

Kijk voor meer inspiratie op onze thema pagina! ?

Elektrisch laden

Auto opladen kan (alleen) in de parkeergarage (Storkstraat 14). Laadkosten zijn voor eigen rekening. Auto's zullen dynamisch worden opgeladen, op basis van vraag en aanbod. 

Printen

Er is één speciale printer op de begane grond in de postkamer. Iedereen kan gebruik maken van deze printer. Doormiddel van een afdrukcode print het apparaat wanneer je er fysiek naast staat. Wel een fijn idee.

Mobiliteit en het OV

Centraal en bereikbaar en een belangrijk kenmerk van de AFAS Campus. Op de contactpagina lees je hoe je snel en eenvoudig arriveert op de AFAS Campus. 

Servicemeldingen

Iets stuk, of een vieze ruimte? Naast dat wij regelmatig onze rondjes lopen, hebben we jou ook nodig. Stuur het in als je wat opmerkt. Zo houden we alles netjes en elkaar scherp. Mocht je eventuele vragen, verzoeken of opmerkingen hebben, dan kan je dit indienen via het membership-portaal.

Team AFAS Campus

Leuk om te weten

Op de AFAS Campus voel je al snel thuis. Onder andere door bekende gezichten. Zo heeft AFAS een eigen facilitair beheerder, hospitality medewerker en schoonmaker speciaal voor dotNL aangesteld. In de keuken rouleren we met de crew die je ook uit het AFAS Clubhuis kent. 

Veiligheid

Openingstijden

We openen het pand om 07:00 en om 20.00 uur zal de AFAS-beveiliging het pand sluiten. Het pand is in het weekend en op feestdagen gesloten. Toch overwerken? Stuur zo vroeg mogelijk  een aanvraag in zodat gebouwenbeheer kan beoordelen of dat mogelijk is. 

AED + EHBO-kits

Er is een EHBO-kit in elke pantry en in het entreecafé. De AED hangt in het entreecafé.

Beveiligingscamera's 

De AFAS Campus is voorzien van beveiligingscamera's voor de veiligheid van ons allemaal . Een rustgevende gedachte 😇.

Tags

Geen sleutels meer op de AFAS Campus, maar wel een digitale tag voor op je telefoon. Per member of tag kennen we rechten toe zodat je de ruimtes binnen kunt waar je toegang tot hebt. Deze zijn persoonlijk: wissel ze niet met elkaar uit. Bij een noodsituatie moeten wij kunnen controleren wie er op de AFAS-Campus aanwezig is. 

Evacuatieplan 😲

Evacuatie plattegronden hangen boven de brandslanghaspelkasten, link plattegronden volgt nog. Tijdens die situaties volgt iedereen de instructies van de BHV-ers. Elke huurder met meer dan 10 werkplekken moet minimaal 1 BHV-er aanleveren. AFAS levert de Hoofd BHV-er

Werkplek

Garderobe

In de ruimtes en pantry’s zijn garderobekasten voorzien waar je je jassen of andere kleding in opbergt. Zo blijven de werkplekken steeds netjes en opgeruimd. 

Eten op je werkplek

Neem je lunch mee of maak je gebruik van het resturant, beide prima. Echter achter je computer lunchen is niet de bedoeling. Wij lunchen met elkaar in het restaurant. Het restaurant is open vanaf 11.45 t/m 13.15 uur. 

Schoonmaak

AFAS maakt 2 keer per week je werkruimte schoon. Mocht je tussentijds zelf iets willen schoonmaken, gebruik dan de schoonmaak kit of de Dyson stofzuiger die in de pantry staat. 

Klimaat locatie dotNL

Het klimaat wordt in basis centraal aangestuurd. In elke ruimte kan je de temperatuur met 2 graden aanpassen via het bedieningspaneel.  

Wachtwoordmanager

Een praktisch punt, maar AFAS verwacht dat iedereen op de AFAS Campus een wachtwoordmanager gebruikt. Maar goed, die gebruikte je toch al 😉.

Internet en netwerk

De AFAS Campus is voorzien van razend snel internet, firewalls. Heerlijk om mee te werken. Het is echter niet toegestaan om het netwerk te gebruiken om niet-zakelijke, aanstootgevende content te uploaden, bewerken of te downloaden. 

Set-up van je werkplek

Zowel het bureau als de stoel zijn gecertificeerd en ergonomisch instelbaar zodat je optimaal kunt werken. Verder omvat je werkplek twee beeldschermen, beugels, laadpunt en geïntegreerde docking. Het is niet toegestaan om deze setting aan te passen. Overleg altijd wanneer er wensen ontstaan.

Personaliseren in je ruimte

In iedere verhuurruimte bieden we de mogelijkheid een geheel eigen visual te creeren die wandbreed beschikbaar is. Dit kan je logo zijn, kleuren of een complete praatplaat. Ook naast de deur komt jullie bedrijfsnaam prominent in beeld, evenals een verwijzing naar online content middels een QR code. Zodoende wordt jullie verhaal altijd verteld, ook als er onverhoopt niemand aanwezig is.

Zoals in de overeenkomst vermeld, is het niet toegestaan om enige wijziging aan te brengen in de ruimtes zoals bureaus wijzigen, muren schilderen. 😲

Gebruik van ruimtes in dotNL

Reserveren van ruimtes

Een ruimte reserveren? Via het membership-portaal reserveer je de ruimte die jij nodig hebt. Via je eigen systemen nodig je medewerkers en gasten uit en manage je de afspraak.

Je gasten krijgen een warm onthaal door de AFAS Campus Hospitality. Ze geven aan met wie ze een afspraak hebben, en wij stellen je op de hoogte.

 

Fair-use

Naast vergaande ontzorging, biedt DotNL je een scala aan faciliteiten die je klanten en medewerkers verder brengt. Deze faciliteiten zijn voor AFAS Campus Members beschikbaar in 'fair-use'. Dit lijkt een rekbaar begrip, maar is heel concreet te maken. Wij verstaan daar namelijk onder:

"het gebruiken van de faciliteiten in verhouding tot je deelname aan dotNL".

 

Monitoring en sturing verbruik

Bij eenzijdig én bovenmatig gebruik van bepaalde type ruimtes, zullen we afstemmen met de betreffende AFAS Campus Member om tot een oplossing te komen. 

Boardrooms, vergaderruimtes, opleidingslokalen en implementatieruimtes

Het reserveren van een ruimte geef je door via de aanvraag op campus.afas.nl. Als je op een dag zelf een ruimte wilt reserveren voor een bepaalde tijd, doe je dit via het scherm bij de ingang van de vergaderruimte. Mocht je iets willen delen van op je laptop, dan kan je gebruik maken van de HDMI-kabel. Het is niet toegestaan om kabels los te maken of aan te passen. 

Je laat de ruimte netjes achter:

  • Glazen, waterkannen, kopjes worden in de afwasmachine gezet
  • Alle kabels liggen weer mooi op zijn plaats;
  • Stoelen weer net onder de tafel
  • Gebruik de cleankit om het meubilair netjes achter te laten

Opname, stream en podcaststudio

Op de begane grond vind je de Opname-, stream en podcaststudio. De plek om met je klanten, prospects en medewerkers online te gaan, of content op te nemen. De studio is geheel self service gemaakt zodat er geen excuus is om het niet te gebruiken ;-). Via de QR-code in de ruimte komt je bij de instructievideo(s) die je begeleiden in het gebruik van de studio. Gebruik je de ruimte voor de eerste keer. Zorg dan dat je al een moment van tevoren plannen om de werking en uitgangspunten tot je te nemen. 

Let op: de kracht van plug & play is dat je gebruik maakt van hoogwaardige standaarden. Het is dat ook niet nodig om de indeling, setting, bekabeling etc. aan te passen.

Zorg dan ook dat je na gebruik de ruimte weer netjes achterlaat.

Gebeds-/meditatieruimte en kolfruimte

Op de tweede verdieping is een gebeds-/meditatieruimte. Tijdens de werkuren is er de mogelijkheid om in dotNL te bidden, danken en/of te mediteren. We voorzien in de ruimte een bijbel, Koran, ... En er is gedacht aan praktische zaken zoals een wasruimte, handdoeken en opbergkastjes.  

Ook zal er op de eerste verdieping een kolfruimte komen aan de toiletten zodat moeders ongestoord en comfortabel kunnen kolven. 

Sport & ontspanning

Fitnessclub the Basement

Op verdieping -1 van dotNL vind je fitnessclub the basement. Een ruimte waarin diverse fitness apparatuur beschikbaar is voor je. 

  • Douches en Kleedruimtes aanwezig.
  • Gebruik een eigen handdoek tijdens het sporten.
  • Apparatuur na gebruik schoonmaken. 
  • Op elke vrijdag zal de kleedkamer leeggehaald worden. Laat dus geen spullen achter na je bezoek.

Hygiëne

Clean Desk

Houd je werkplek schoon. Ruim zelf je kopjes op en zet ze zelf in de vaatwasser. Is de vaatwasser klaar, ruim dan de kopjes even op. 

Afvalstromen

Afval kan je weggooien in de pantry's. Wij scheiden al ons afval en er zijn 4 stromen: 

  • Blik 
  • Papier 
  • PMD 
  • GFT 

Het is niet toegestaan om afvalvoorzieningen te creëren in de eigen ruimtes

Afval kennen wij niet meer?  Restafval willen wij tot het minimum beperken en vraagd iets van blijvende bewustwording. Wij zien afval als voor 90% direct recyclebaar en dat begint bij bewuste inkoop, gebruik en inzameling op de aangegeven punten. AFAS verwerkt zelf maximaal om zo CO2 uitstoot tot het minimum te beperken. Ook van de huurders vragen wij om hierin gezamenlijk in op te trekken om zo  Dotnl tot voorbeeld te laten zijn in onze CSR doeleinden.

 

Toilet & Pantry's

AFAS zal dagelijks de toiletten en pantry's schoonmaken. Onze toiletten worden doorgespoeld met regenwater, dit kan een iets andere kleur hebben.

In de pantry's heb je de beschikking over neutraal serviesgoed, zoals kopjes, glazen etc. Het is niet toegestaan eigen serviesgoed te introduceren in de fair-use ruimtes

Eten & drinken

Pantry's

Alle pantry's zijn voorzien van een koffie en thee benodigdheden. Alles wordt aangevuld door AFAS. De koelkast kan gebruikt worden voor eigen gebruik. Codeer de producten met naam en datum. Elke vrijdagmiddag zullen de koelkasten leeggehaald worden door AFAS.  Zet je kopjes en glazen in de vaatwasser en ruim de vaatwasser uit zodra die klaar is.   

Go Live Bar

Gebruik van frisdrank en overige dranken is alleen toegestaan tijdens happy hour of bij huur van de ruimte. Het AFAS personeel zal dan achter de bar staan en de consumpties verstrekken.  

Lunch & diner

Voor 10.00 uur geef je voor jouw bedrijf de lunch door via het memberportaal Het lunchbuffet wordt verzorgd van 11u45 tot 13u15.  

Warme maaltijd is mogelijk bij AFAS. Geef dit voor 10.00 uur door via het portal. 

De lunch kost € 3,55 per persoon en zal maandelijks verrekend worden. 

Warme maaltijd kost € 5,00 per persoon en wordt maandelijks verrekend.

Happy hour (borrel)

Iedere week op donderdag, met uitzondering van feestdagen, is de go-live bar open voor AFAS Campus members voor een happy hour. Tijdens deze wekelijkse borrel geniet je van een hapje en een drankje, maak je nieuwe contacten of deel je avonturen met bestaande.

Drink geen alcohol als je nog gaat rijden. Wees je er bewust van dat we ons in een zakelijke omgeving bevinden en bijbehorend gedrag verwachten.

Omgaan met andere AFAS Campus Members en
AFAS-medewerkers

Wij willen samen met jullie een AFAS-sfeer creëren op de AFAS Campus. Maar wat bedoelen we hier nu mee? Wij hebben een unieke cultuur ontwikkeld die overal op de AFAS Campus voelbaar, zichtbaar is en moet blijven. 

In onze beleving is het maken van regels harteloos en maakt het hersendood. Dus verwacht hier geen regeltjes, maar wel een advies of richtlijn over hoe wij denken. Wij kiezen ervoor om te werken vanuit vertrouwen. Neem je verantwoordelijkheid, overleg met collega's en/of andere Members. Maar bovenal: handel vanuit gezond verstand. We willen iedereen op de AFAS Campus de verantwoordelijkheid geven om respect te hebben voor elkaar en de spullen overal op de AFAS Campus. 

Ook betrokkenheid vinden wij een heel belangrijke waarde. Dit is naar elkaar en elkaars gasten toe. We respecteren het feit dat Members en AFAS-medewerkers aan het werken/bellen zijn en maken dus niet te veel achtergrondlawaai. En we ruimen onze eigen rommel op (pantry's, werkplekken, vergaderruimtes...). Je laat alles uiteraard netjes achter. En zie je dat iemand dit niet doet, dan spreek  je hen daar dan ook op aan.
In het achterhoofd stel je jezelf de vraag: hoe wil je zelf behandeld worden?

Relaties laten groeien, daar dient de AFAS Campus voor. Duurzaamheid naar elkaar toe. We dragen allemaal ons steentje bij als individu, team, Member, ... om zo te groeien. Het heeft betrekking op de manier waarop we omgaan met elkaar, milieu en de maatschappij. Het uitgangspunt daarbij is dat we met het oog op de lange termijn duurzame beslissingen kunnen nemen zonder anderen te benadelen. 
De AFAS Campus is de beste plek om te zijn. Het is een plaats die helpt om je goed in je vel te voelen. Op korte én op lange termijn. Daar werken we op 4 manieren aan: inrichting, klimaat, wat je kunt doen en wat je kunt eten en/of drinken. Met die zaken zijn we steeds bezig.

En als laatste hebben we optimisme. Dat is voor ons veel meer dan enkel je vrolijke zelf zijn. Maar ook oprecht feedback durven geven aan elkaar: ga het gesprek met elkaar aan wanneer dingen niet goed aanvoelen. Maar wel steeds vanuit een positieve mindset! 

Met dit in het achterhoofd maken we er samen een mooie tijd van op de AFAS Campus! 

AFAS Campus Raad van Inspiratie

Inspraak AFAS Campus Members

Samen succesvol ondernemen vraagt om feedback. Daarom hebben we een 'gebruikersoverleg' met een afvaardiging van de AFAS Campus Members. Zo krijgen we feedback om de AFAS Campus iedere keer weer een procentje beter te maken. Zo faciliteren we medewekers en gezamenlijke klanten telkens beter. In het eerste jaar plannen we maandelijks een inspraaksessie waarbij we samen feedback delen. 

Contact?

Wij zijn er voor je. 

Uitbreiden, verhuizen, contracten, abonnementen of speciale verzoeken? Dennis en Pieter staan voor je klaar. Stuur je verzoek eenvoudig  in via een aanvraag. 

 

Kan het niet wachten?

Urgent of gewoon belangrijk en wil je overleggen? Dat kan. 😀 

Dennis van Dijk (06 224 853 51)

Pieter Mars (06 831 638 14)

FAQ

Hieronder hebben we een aantal praktische onderwerpen beschreven, vanuit de vragen die we ontvangen hebben. Zo helpt het jou weer snel op pad! Heb je een tip voor een onderwerp dat we in deze FAQ kunnen beschrijven?  Laat het gerust weten door hierboven op de knop 'Aanvraag insturen' te klikken.

 

 Het beeldscherm op de werkplek staat aan, maar mijn laptop wordt niet herkend.

In DotNL zijn alle werkplekken voorzien van de Philips 34B1U5600CH schermen. Deze schermen zijn voorzien van een USB-C aansluiting, waarmee je laptop tegelijkertijd wordt opgeladen. Mocht je een laptop hebben zonder USB-C aansluiting, dan kun je het USB koppelstuk voor gebruiken. Daarnaast heb je een losse adapter van je laptop nodig hebben die je onder het bureau in de kabelgoot op een stekkerblok kunt aansluiten.

Mocht het scherm aanstaan, maar je laptop niet gedetecteerd worden controleer dan het volgende:

1.        Schakel het stroom uit/in via de power button rechts onderin het scherm

2.        Controleer bij beeldscherminstellingen of het scherm gedetecteerd wordt

3.        Controleer de optionele updates in Windows zoek naar Windows Update / geavanceerde opties / optionele updates.


Tips voor de beeldscherminstellingen

Neem de onderstaande instelling over, wanneer je ook gebruik maakt van je laptop scherm:

 

Resolutie van het Philips scherm is aanbevolen op 3440 x 1440.

 

 Help, mijn laptop wordt niet opgeladen!

Zorg ervoor dat deze instelling op de monitor wordt ingesteld. Let op: hiervoor moet je wel een laptop hebben aangesloten en neem de onderstaande instelling over:

1.        Ga naar instellingen / setup / schakel smart power in . Let op: mocht deze optie disbaled zijn dan mag je het scherm even resetten en de stappen herhalen.

2.        Ga naar instellingen / picture / brightness / pas dit aan naar 20% (je laptop wordt nu wel opgeladen).

3.        Als je 20% helderheid te laag vindt, sluit dan je laptopadapter onder het bureau aan.      

 Mijn laptop is met USB-C aangesloten, maar raakt langzaam leeg of mijn telefoon wordt niet via de USB apparaten op het scherm opgeladen. 

Mocht je 1 van deze 2 problemen hebben, schakel dan 'Smart Power' in via Instellingen / Setup / Smart Power / On. 

 

 Hoe kan ik mijn beeldscherm in hoogte/laagte verstellen?

Op de achterzijde van het scherm heb je een Filex knop. Deze mag je indrukken en dan eerst omhoog liften. Daarna kun je het in hoogte verstellen. Tip: Houd met 1 hand het scherm onderaan vast om te voorkomen dat deze wordt beschadigd.

 

 Ik wil graag mijn telefoon/tablet opladen. Hoe doe ik dat?

Aan de zijkant van het scherm zijn er USB poorten en daarnaast vind jeeen  (USB)-C aansluiting in je bureaulade. 

 Mijn scherm werkt niet met het USB-C/USB, wat nu?

Gebruik dan een HDMI of DisplayPort kabel. Deze kun je in de la vinden.

 Welk applicatie kan ik gebruiken om meerdere vensters te kunnen maken in Windows?

Hiervoor kun je gebruik maken van PowerToys.

 Ik heb geen beeld meer zodra mijn laptop een tijd inactief is.

Ga naar Instellingen / Setup / Reset / Yes. Daarna mag je het 0/1 schuifje omzetten, zodat je onderstaande melding krijgt. Kies voor 'Yes' (pijltje naar onder). Let op: deze melding verdwijnt in 2 seconden. Mocht je te laat zijn dan moet je bovenstaande stappen herhalen.

 


Veel plezier in het werken in dotNL!